Pages

woensdag 4 januari 2017

Stamping Techniques 101 ~ Easy Panel Card


Joehoeeee! Dikke party vandaag! Onze voorjaar/zomer catalogus in vandaag online! En het is de start van Sale-a-Bration, de mooiste periode van het jaar! De afgelopen maand heb je elke dag voorbeelden gezien van nieuwe producten en nu is de dag aangebroken dat je ze zelf kunt gaan bestellen. Deze week ga ik de nieuwsbrief verzenden waarbij ik alles voor je op een rijtje zet en hier op mijn blog zal je regelmatig informatie kunnen lezen. Maar snel door naar de kaart van vandaag want het is weer tijd voor de maandelijkse bloghop van internationale collega demonstratrices.


Deze maand kun je verschillende voorbeelden bekijken van de Easy Panel Card. Dit is een layout van een kaart met verschillende vlakken. Dit kunnen gelijke of ongelijke vlakken zijn met een doorlopend motief of kleurencombinatie.


Voor de basis van mijn kaart heb ik gebruikt van een panel van Whisper White cardstock van 13,5 x 9 cm. Deze heb ik ge-embost met behulp van de Falling Petals Embossing Folder en vervolgens gesneden in 3 gelijke delen (ca. 4,4 cm).

Deze heb ik bevestigd op een enkele kaart in de kleur Sahara Sand van 14 x 9,5 cm en het geheel op een basiskaart van Tip Top Taupe cardstock van 14,5 x 10 cm.


Voor de versiering heb ik een clustertje gemaakt van een doily, een uitgestanst hart van Blushing Bride cardstock, een strookje Sweet Sugarplum cardstock en een banner van Whisper White cardstock. De tekst komt uit de stempelset So in Love.

Het toepassen van deze techniek is niet zo moeilijk en geeft een prachtig resultaat. Zo kun je DSP gebruiken voor het panel maar je kunt ook een panel maken van een zelf gestempelde achtergrond. Ik ga dit zeker nog een keertje doen want ik vind het effect van de stroken heel erg leuk.

Hop door naar mijn collega Heike door op het volgende plaatje te klikken of bezoek mijn deelnemende collega's door op hun naam te klikken in onderstaande lijst. 

Ik wens je een hele fijne dag en hoop je snel weer te zien bij een volgend blog berichtje!


Alle deelnemende collega's:

6 opmerkingen:

Sandi MacIver zei

how absolutely stunning, I LOVE everything about this pretty card and so easy to create too, perfect for this month's challenge

Bianca zei

Erg mooie kaart, Carmen. En wat is deze nieuwe embossing folder toch leuk.

Jacqueline DH zei

Wat een leuke kaart!

Leonie Schroder zei

what a gorgeous card Carmin ... love the colours you chose too!

France Martin zei

Very lovely card

Patrice zei

Stunning card Carmen :-) loving the layered effect you have created.